onsdag den 30. marts 2011

Tegneopgave, blyant


Jeg har tænkt på, hvad jeg skal tegne! Har smugkigget en smule for inspiration… Men det hjalp ligesom ikke rigtigt!
Har haft ringet til Susan: Har du ikke en peberfrugt???? Nej, jeg har jeg godt nok ikke lige, men et æble!
-Og sådan blev det!! J
Min datter på 13 år har en ret kreativ side hvad angår billedkunst. Og hvor hun har det fra, må guderne vide… Men det betyder at hun også har en hel del blyanter i forskellige hårdheder. 
Jeg sidder og kigger på æblet. Det er lidt som om at jeg ikke rigtigt kan komme i gang. Har lyst til at tegne det lille bitte. Tanken virker lettere! Det er som om det er svært at få lavet den første streg. Som om det er en smule farligt. –Som om det papir jeg har foran mig er det eneste i verden… Helt ærligt…. (tænker jeg om mig selv..) Så går jeg i gang.
Og det virker faktisk helt ok! Jeg er bange for at jeg tegner for megert. –At jeg ødelægger det som er lavet.
Det er utroligt så stor forskel der er på hårdheden på blyanterne, og dermed også på farverne. Det har jeg da aldrig tænkt over!
Nå men æblet har taget form, og jeg er selv ret godt tilfreds med resultatet! Jeg lægger æble og tegning ind i min blog!


Tegnede æblet, og fotograferede bagefter! Har nok kigget lidt mere ovenfra da jeg tegnede...!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar